Comic OTD

Huge Software Sale

maandag, januari 29, 2007

Ex Scholier

Een raar gevoel overheerst dezer dagen.
Het best te omschrijven als een fin de siècle-achtige gewaarwording. Ik voel dat er iets op til staat, er is iets dat mijn leven ingrijpend gaat veranderen. En het is niet alleen een gevoel, het is een realiteit.

Het is gewoon zo dat ik aan mijn laatste schoolweek bezig ben. Ever. En het loopt niet geheel zoals verwacht. Of zoals gewenst, tenminste. Ik had gehoopt op een rustig uitbollen. Dat zou in de lijn van de voorbije jaren gelegen hebben.

Het is er allemaal een beetje over vind ik. Ik vraag me af waarom die leerkrachten nog zoveel van ons verlangen op het einde. Als we niet de nodige capaciteiten hadden, zouden we toch al niet in het derde jaar gezeten hebben in the first place. Niet? Dat is net waar het schoentje wringt vind ik. Zelfs bij ons in de klas zitten mensen waarvan ik vind dat ze er nooit zouden geraakt mogen zijn. Let op, het is een eerder klein deel, maar zelfs een klein deel is een te groot deel in deze kwestie. Selecteren in het eerste verdoeme. Weg I-A-fucking-J's. Geen 37 keer per jaar examen. Survival of the fittest, zou ons in dit geval een rustige laatste week bezorgd hebben.

Jammer, want ik had van zo'n laatste week veel meer verwacht. Ik had gehoopt dat de batterijen volledig zouden zijn opgeladen om aan de stageperiode te beginnen. Nu knippert vervaarlijk het lampje 'low batt'.

Simpelweg nog een paar keer deftig de bloemetjes buiten zetten, ongeplande plannen plannen, lessen skippen, katers uitzweten, laughing our asses off... Kortom nog eens de student met hoofdletter S uithangen. Want het is de laatste keer, meneer...

Gelukkig hebben we de examenperiode nog. Op XIOS toch wel synoniem voor een oase van rust en onbekommerdheid. Aah, ik hoor de vogeltjes al fluiten...

48 opmerkingen:

Anoniem zei

Hier hier!! en een groot applaus voor deze jongeman en zijn overschot aan gelijk! Maar niet te vergeten: de beste feesjes zijn de ongeplande feesjes en dan liefst nog wanneer het eigenlijk niet "mag", gans spannend!

Timos zei

En of. NOG 3 dagen klinkt anders wel vetgeil.

xios bye bye!

Anoniem zei

@ Timos:
Ik had van u toch meer verwacht zenne! In geen enkele situatie denkbaar horen de woorden vetgeil en xios na elkaar! ;)

@Jorre:
Where there is a duvel, there can be a bieke :)

Timos zei

Daarom staan ze ook onder elkaar bieke, onder elkaar...:-p

Bon, toetje haar reflectie nog even schrijven en maffen. toedeloe

Jorre zei

Beste vrienden,

Ik beloof u plechtig dat weldra den Duvel rijkelijk zal vloeien. En als toetje nen Duvel. Hoezee!

Hoezee, zeg ik u

Anoniem zei

(Bericht onder lichte dwang)

"Fluiten de vogeltjes ni wa vroeg?"

*moi*

Anoniem zei

Jippie!!

Anoniem zei

Ok je hebt over veel dingen gelijk. Doch drie vraagjes:

Wie zijn die studenten dan wel niet?

Waarom verdienen ze het volgens jouw niet om op het derde jaar te zitten.

Waarom verdien jij het om op het derde jaar te zitten? Buiten je punten dan want als Xios zo gemakkelijk is kan je die moeilijk als maatstaf gebruiken.

Mvg
3PR

Jorre zei

Antwoorden:
- vraag 1: "Kijkt in eigen boezem en ge zult het licht vinden" zei ons bomma altijd...

- vraag 2: omdat ze niet eens kunnen spellen

-vraag 3; omdat ik wel weet dat het jou ipv jouw is

Anoniem zei

Met andere woorden ik spreek graag groot maar draai liever niet voor de gevolgen op.

Jorre zei

Als, je al comments levert zonder je kenbaar te maken, moet je zeker zwijgen over opdraaien over de gevolgen van at je zegt. Das punt 1.

Punt twee: verduidelijking.
Punten zijn de ultieme maatstaf in een schoolse omgeving. Ik gebruik ze dus zeker als maatstaf. Heb je meer als 10, dan is alles in orde. Heb je minder als tien zit het fout.
Hoe je aan een tien geraakt is echter belangrijk. Doe je daar je uiterste best voor, of haal je de helft met de vingers in de neus en zou je met een grotere inspanning meer kunnen halen?
Wat dat betreft is iedereen die slaagt nog eens onder te verdelen, en kan je de punten boven de tien niet altijd als een afspeigeling van intelligentie of bekwaamheid beschouwen.

Als je niet aan een tien geraakt daarentegen, kan je wel zeggen dat je niet bekwaam of slim genoeg bent...

Anoniem zei

Raar je omschrijft je op je blog in bepaalde artikels als gemakzuchtig en minimalistisch als het op school aankomt. En hier in je comment schrijf je dat je van mening bent dat je het verdient om te slagen als je altijd naar je verwachtingen toeleeft.

Verder denk ik dat je al lang door hebt wie dit allemaal schrijft. Maar toch nog een opmerking een buis hangt niet altijd van bekwaamheid of slimheid af. Er zijn nog andere factoren die hier in meespelen.

Jorre zei

Overschot van gelijk wat het tweede betreft. Je kan altijd eens pech hebben.

Aan uwe tweede zin van de eerste paragraaf krijg ik echter kop noch staart...

En laat da masker nu toch gewoon vallen, ik eet u heus ni op zalle.

Anoniem zei

En u het plezier van de twijfel ontnemen? Ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen. Denk maar aan de Eiffeltoren dan kom je er wel.

Het ging er mij om dat ik het persoonlijk nog al pretentieus vond/vind dat je denkt te kunnen oordelen over wie er wel en wie er niet mag of beter gezegd mocht geraken. Als die mensen er tevreden mee zijn waarom zou jij je er dan druk om moeten maken?

Greetz

Jorre zei

aah, de eiffeltoren...

Kijk: ik hekel het systeem en niet de persoon. Dus als je je voelt aangesproken: ne welgemeende sorry daarvoor. Anderzijds blijf ik menen wat ik gezegd heb over dat systeem.

Anoniem zei

Je hoeft je niet te verontschuldigen. Ik voelde me ook niet echt aangesproken. Ik heb het alleen aan mezelf en te "danken" dat ik nog voor 2 vakken in het tweede jaar zit.

Maar ik vind wel dat ik verdiend heb waar ik nu sta voor mijn andere vakken. Maarja dat is iedereen zijn eigen mening. Er zijn nog een hoop mensen die tegen het systeem zijn tot ze er zelf in zitten. Daar is Nicky het beste voorbeeld van.

Ps: succes morgen met Beeldtaal

Greetz

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anoniem zei

Ela ela, als we "anoniem" willen blijven, moet er ook niet met namen van anderen gegooid worden.

Verder een interessante discussie.

Anoniem zei

Kwestie van toch maar een mening te hebben he...

Och, dat "niet verdienen". Ik heb dat gevoel ook vaak genoeg. Het is dan niet dat mensen dat niet verdienen, wie ben ik om dat te zeggen. Wel het gevoel dat die mensen met dezelfde jobs ed gaan lopen en ik dat niet vind kloppen, soort frustratie dus ja. Eén van mijn goede vriendinnen zal binnenkort haar Master Communicatiewetenschappen halen. Wel ik vind dat ook niet kloppen dat zij die master haalt en ik niet, al heb ik haar nog zo graag. Jaloezie noemen ze dat zeker... En wat het systeem betreft. Ben er zelf al vaak slachtoffer van geweest, die zijn er trouwens langs de twee kanten te vinden (vind ik dan toch) Maar ge kunt niet alles steken op het systeem, ge moet soms durven in eigen boezem kijken...

Anoniem zei

BTW
Jorre, you got asswhipped!!
Moehaha

Timos zei

Ik bekijk het zo:

ge moet soms eens durven in andermans boezem kijken.

Kan inspirerend werken.

dus als je hulp nodig hebt, bieke ;-).

Anoniem zei

Dit is bloggen :-).

Anoniem zei

Aan Bieke: Klopt zeker dat er langs 2 kanten slachtoffers zijn. Vooral als de ene kant de andere kant hindert verder te geraken. Wat denk/hoop ik niet het geval is op onze richting. Wat dat van die jobs betreft: Denk je nu echt dat die mensen niet door de mand vallen uiteindelijk? Maarja langs de andere kant hoef je mij later niet in een franstalig bedrijf te gaan zoeken.

En tim hebt gij niet ondertussen een eigen boezem om in te kijken ;-)

Greetz

Kim zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Kim zei

Ik had hier een hele uitleg geschreven, maar ik heb besloten om mij te beperken tot het volgende:

Selectie moet gebeuren op school en niet op het werk. Ik dacht dat dat ergens ook de bedoeling was van een opleiding. Door de mand vallen zullen ze zeker, hopelijk al op hun stage.

En wat betreft dat Franstalig bedrijf, iedereen heeft zijn minpunten. Maar er is een verschil tussen 1 minpuntje of 25 dikke minpunten.

Anoniem zei

@ Timos:
Ik zal morgen eens in uwe boezem komen kijken jongen. Hoe laat hebt ge examen?? :p

@ anoniempje:
Spijtig genoeg ben ik er niet van overtuigd dat die mensen door de mand zullen vallen later. Iedereen weet dat je met bepaalde charmes en kantjes verder raakt dan met "boerenverstand".

Anoniem zei

Fuck your way up the social ladder...

Anoniem zei

How how! Een goede pijpbeurt moet volstaan he.

Anoniem zei

@ iedereen eigenlijk: Als je dit hier zo allemaal leest kan ik eigenlijk nog maar 1 ding denken namelijk survival of the cunniest. (Geen idee of ik dat laatste woord juist heb geschreven).

@ Ag: Als daar maar geen ongelukken van komen ;)

Kim zei

ik denk dat ge bedoelt: the most cunning...

Ruth & Johan zei

Ik ga rechtuit met je zijn Jordy...

Heb je aandacht tekort door je als 'anoniempje' voor te doen?



Ps. Wat win ik nu?

Anoniem zei

@ Ruth: Een potje chocomouse met brokjes?

Jorre zei

@ Kim: zoals in "I've got a plan, so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel"

@Ruth: een eervolle vermelding in uitlaat

Anoniem zei

@ anoniempje

Kun je die uitspraak gericht aan iedereen (survival of the most cunning) misschien even verduidelijken?

Ruth & Johan zei

@ anoniempje: Chocomousse met brokjes en Roeth...Het is een gewaagde combinatie... maar het mag altijd natuurlijk.

@ jordy: hou me op de hoogte!

Kim zei

@ anoniempje: het kan toeval zijn natuurlijk maar euhm...slaat dat op de overheerlijke chocomousse met brokjes die ik vorige week gemaakt heb en aan een paar mensen op school heb uitgedeeld? Verdacht...

Ruth & Johan zei

Dus kunnen we Kim ook al uitsluiten als 'anoniempje'?
Tenzij...
Kim...aandacht nodig?

Ruth & Johan zei

@ (zgn.) anoniempje: Laat de chocomousse maar komen!

Anoniem zei

@ Roeth: Ik zal het je vrijdag bezorgen want nu is het te laat om nog naar de winkel te gaan.

@ Kim: Ja dat slaat op uwe chocomousse terug. Ik zag je hem toevallig geven aan Bieke voor het Access examen. Wat me er aan doet denken ik wil ook eens proeven van uwe chocomouse :)

@kay-gell: Het niet door mand vallen met slijmen en andere capiciteiten. Ok een maand hou je dat vol denk ik maar daarna is iedereen zo zot dat ze u toch buitenzetten. Of je moet wel een heel goede slijmer zijn om daar een carrière lang mee weg te komen.

Anoniem zei

En ja ik zal vanaf nu ook maar ne pseudonaam gebruiken als iedereen als dat "anoniem" zo stoort.

Maar om af te sluiten nog 1 laatste keer ...

Anoniem zei

@anoniempje dus jij bent naar mening dat iedereen die hier boven gepost is enkel in staat is om via slijmen en "andere capaciteiten" (wat je vrij laat om te interpreteren blijkbaar) een carrière uit te bouwen?
Aangezien die comment over "survival..." gericht was aan iedereen, is de conclusie,niet dan?

Anoniem zei

"Aangezien die comment over "survival..." gericht was aan iedereen, is dat de conclusie,niet dan? "

Nah,dat moest de laatste zin zijn. :-)

Ruth & Johan zei

@ anoniempje: heb vrijdag examen om 9u40... be there MET chocomousse...Want gezegd is gezegd!

@ Kjell: Bent ge overwerkt?

Anoniem zei

@ kay-gell: euhm nee kjell ik zeg dat als je dit hier leest maken die mensen die niks kunnen maar goed kunnen slijmen en profiteren van andere mensen vaak kans op een betere carrière dan die mensen met verstand.

@ Roeth: Kunnen we compromis sluiten want ik moet pas om 13 uur vrijdag :D

@ Mzungu: Kan ik een potje chocomouse met brokken kopen :p

Anoniem zei

@geronimo
Dus jij denkt écht dat mensen met verstand minder kans op een carriére maken dan slijmballen. Ik urf dat in twijfel te trekken.


@roeth
Overwerkt zal ik nooit geraken.

Anoniem zei

@ kay-gell: Dat zeg ik toch helemaal niet. Ik zei dat je die indruk krijgt als je sommige mensen hun commentaar hier leest. Dus verdraai mijn woorden niet en lees de comment te goei aub :-)

Anoniem zei

@ geronimo, je woorden waren nogal voor interpretatie vatbaar vond ik.

Kim zei

@Geronimo: dat mag je ja. Maar ik maak die chocomousse maar een paar keer per jaar. Kwestie van het een exclusiviteitsfactor te geven. Wachten dus...